舞浜新聞

東京ディズニーリゾートなどのディズニーパークをはじめとして、ディズニーに関する様々な情報をお伝えします。



東京ディズニーランド「クリスマス・ファンタジー・ストーリー」日本語訳まとめ

東京ディズニーランドのプラザ周辺に展示されている、「クリスマス・ファンタジー・ストーリー」のバナーを日本語に訳したものです。一部意訳・省略した部分もありますが、もし誤訳などがありましたら、ご連絡ください。

 

f:id:Genppy:20171112083539j:plain

©Disney

 

ミッキーマウス

f:id:Genppy:20171112082526j:plain

 

Mickey had almost finished the tree and it was beautiful! As he reached over to place the star, he looked around the room and smiled. "It's going to be a magical Christmas!" he thought happily to himself.

 

ミッキーはクリスマスツリーの準備をほぼ終えました。ツリーは、それはそれはキレイでした。ミッキーは、ツリーのてっぺんに星を付けると、部屋を見渡して、ほほえみました。「素敵なクリスマスになりそうだな」ミッキーは幸せな気持ちで、心がいっぱいになりました。

 

ミニーマウス

f:id:Genppy:20171112083320j:plain

 

Minnie was busy putting up the Chirstmas decorations. "Doesn't it look lovely, Pluto!" she said. She could hardly wait to see everyone's surprise. Just thinking about it made her giggle with joy!

 

ミニーは、忙しくクリスマスの飾り付けをしていました。「プルート、とってもかわいいでしょ?」ミニーは言いました。ミニーはみんなが驚くのを、待ちきれないようでした。ミニーは、みんなが驚く顔を考えると、うれしくて、くすくす笑ってしまいました。

 

プルート

f:id:Genppy:20171112082716j:plain

 

Pluto was having so much fun! There were lots of friends to play with and so many delicious smells to chase! But helping Minnie with her decorations was the best fun of all!

 

プルートはとても楽しい様子でした。一緒に遊ぶ友達がたくさんいて、美味しそうな匂いがぷんぷんしていたからです。ですが、プルートは、ミニーの飾りつけのお手伝いをするのが、一番楽しいようでした。

 

チップ&デール

f:id:Genppy:20171112082907j:plain

 

Chip 'n Dale had donned hats to become two very cute and cheeky Santas! Climbing down chimneys sounded like fun, but nothing could beat a snack of milk and cookies!

 

チップとデールは、帽子をかぶると、とってもかわいくて生意気なサンタクロースに変身しました。煙突をはい降りることも楽しそうですが、やっぱりサンタへのお礼のお菓子に勝るものはありません。

 

ヒューイ・デューイ・ルーイ

f:id:Genppy:20171112082933j:plain

 

Huey, Dewey, and Louie were practicing Christmas songs. They started off quietly enough, but it wasn't long before their enthusiastic caroling was echoing through the whole house!

 

ヒューイ・デューイ・ルーイは、クリスマスの歌を練習していました。3匹が歌い始めると、心のこもったクリスマスソングのハーモニーが、家の中いっぱいに広がりました。

 

デイジーダック

f:id:Genppy:20171112082443j:plain

 

Daisy was helping the nephews practice their music, and boy did they need it! But she didn't mind because what they lacked in melody, they more than made up for in heart!

 

デイジーは甥っ子たちの練習のお手伝いをしていました。デイジーは、3匹が音を外してしまうのを、気にしていませんでした。なぜなら、3匹はそれを埋め合わせるように、心を込めて練習していたからです。

 

ドナルドダック

f:id:Genppy:20171112082811j:plain

 

Donald was glad to be in charge of labeling the presents because he knew he would be the best at it. And even if he did accidentally mix up a few, who would complain at Christmas?

 

ドナルドは、プレゼントに名札を付ける係になって、とても喜んでいました。なぜなら、ドナルドはその仕事が、自分に一番合っていると知っていたからです。たとえ、ドナルドが間違ってしまっても、誰がクリスマスに文句なんて言うのでしょうか。

 

グーフィー

f:id:Genppy:20171112082825j:plain

 

Goofy had wrapped more presents than he could count and there were still a lot to go! When he thought of how happy everyone would be on Christmas morning, he couldn't help but enjoy himself!

 

グーフィーは数えきれないくらいのプレゼントを包みました。しかし、まだまだ包み終わっていないプレゼントがたくさん残っていました。グーフィーは、クリスマスの朝に、みんなが喜んでいる様子を考えながら、プレゼントを包んでいました。

 

スクルージ・マクダック

f:id:Genppy:20171112082845j:plain

 

Scrooge was carefully checking his list, he didn't want to miss anyone. There were a few unfamiliar names, but if he couldn't give at Christmas, when could he?

 

スクルージは、リストをよく見ながら点検していました。なぜなら、スクルージは誰の分も忘れないようにしたかったからです。リストには見知らぬ名前がのっていましたが、クリスマスにプレゼントを渡さないで、いつ渡すのでしょうか。

 

くまのプーさん

f:id:Genppy:20171112082754j:plain

 

Winnie the Pooh and friends had been getting ready for Christmas, but all that fun can tire a bear out! Snug and warm and listening to Owl's long, long story, it was hard to stay awake!

 

プーとその仲間たちは、クリスマスの準備をしていました。しかし、プーは、その準備でくたびれてしまいました。温まりながら、オウルの長い長いお話を聞いていると、だんだん眠くなってきました。

 

ダンボ

f:id:Genppy:20171112083436j:plain

 

Dumbo was so excited about Christmas he could hardly wait! Surrounded by presents and with his best friend nearby, this was the happiest he could be!

 

ダンボはクリスマスが来るのが待ち遠しいようでした。プレゼントや仲の良い友達に囲まれ、なんて幸せなんでしょう。

 

f:id:Genppy:20171112121735j:plain

©Disney